Nieuw rapport

Beste ouder/verzorger,

We zijn overgestapt op een nieuw leerlingenrapport die beter aansluit op waar wij als school voor staan en wat wij willen uitdragen. Het rapport heeft een flinke opfrisbeurt gehad. Het zit niet alleen nu in een presentatiemap en heeft een andere lay-out gekregen, het is voortaan ook geschreven naar het kind toe en doet hopelijk meer recht aan hun unieke ontwikkeling. Het rapport gaat in groep 1 en 2 aan het einde van het schooljaar mee naar huis en vanaf groep 3 krijgen ze het twee keer per schooljaar mee. De eerst volgende keer zal dat voor hen zijn op dinsdag 27 februari. In die week staan ook veel oudergesprekken gepland, waar u eventueel toelichting kan krijgen/vragen van de leerkracht.

Cito-leerlingvolgsysteem

Bij de oudergesprekken ontvangt u ook een overzicht van hoe uw zoon/dochter de CITO-toetsen heeft gemaakt, deze zou u vervolgens in de rapportmap kunnen opbergen. Samen laten ze tenslotte een beeld zien van hoe hij/zij zich heeft ontwikkeld.

Door onze maatschappij wordt soms een grote druk gelegd op het maken van toetsen en in het verlengde daarvan het behalen van goede resultaten op toetsen. Op school nemen we zowel methode gebonden toetsen (door het hele jaar) af als ook de CITO toets (2x per jaar). Bij beide soorten toetsen is het de bedoeling dat wij als leerkrachten beter zicht krijgen op wat er goed gaat én waar er nog extra aan gewerkt moet worden. De achtergrond van toetsen is dus niet het beoordelen van leerlingen, maar het afstemmen van het onderwijs(-aanbod) zodat de kinderen op het juiste niveau komen.

Sinds dit schooljaar werken we met een nieuwe versie van het leerlingvolgsysteem van CITO: "CITO Leerling in Beeld". Hierin ligt de focus op de brede ontwikkeling en de groei van iedere leerling. Er is aandacht voor:

• de cognitieve ontwikkeling (lezen, spelling, woordenschat en rekenen-wiskunde;
  • werkhouding en leerhouding;
  • sociaal-emotionele ontwikkeling en de executieve functies.

Bij deze nieuwe versie van Cito hebben we er voor de groepen 6 t/m 8 voor gekozen de toetsen digitaal af te nemen. Dit is voor ons en de leerlingen nieuw. We gaan goed kijken wat de gegevens van de toetsen ons opleveren, of de uitkomsten passen bij het beeld dat we van een leerling hebben en we gaan evalueren of we de toetsen digitaal af willen blijven nemen. Op de oudergesprekken gaan we de uitkomsten aan u toelichten.

Met hartelijke groeten namens het hele team CBS De Kern

Een spel cadeau!

Beste ouder/verzorger,

Nu de dagen steeds korter worden en de duisternis het licht verdringt, willen we als school al onze gezinnen blij maken met een gratis gezelschapsspel. We hopen hiermee wat "verlichting" te kunnen bieden tegen het sombere weer buiten, dat elk kind in de geborgenheid van zijn/haar gezin gezellig aan tafel een spelletje kan spelen..

Morgen (woensdag) wordt elke leerling van groep 4 t/m 8 (per groep) in gelegenheid gesteld een spelletjes uit te kiezen. We schatten zo in dat dat zij voldoende in staat zijn om hier zelf een goede keus in te maken én zorg te dragen dat het spelletje in goede staat ook meegenomen wordt naar huis.

Donderdagavond na afloop van de kerstviering in de klas worden de kinderen van de groepen 1 t/m 3 in de gelegenheid gesteld een spelletjes uit te kiezen. We hopen dat u als ouder/verzorger wil meehelpen om samen tot een goede keus te komen en het vervolgens mee te nemen naar huis.

De spelletjes die overblijven krijgen uiteindelijk plek in een spelotheekkast op onze school, die een aanvulling vormt op onze weggeefkast. Zoals u kunt weten staat die in de gang bij onze onderbouwingang/hoofdingang.

Met hartelijke groeten namens team CBS De Kern,

Luizenlotion

Beste ouder/verzorger,

Afgelopen week hebben we de verspreiding van luizen onder uw aandacht gebracht. Vandaag hebben we voor onze weggeefkast (ingang onderbouw) luizenlotion aangeschaft, waar u gratis een verpakking uit kunt pakken mocht u het nodig hebben.

#trots

Wat een mooi gezicht zo’n grote groep gehuld in onze nieuwe hesjes.

Wat hebben ze goed gelopen afgelopen dagen! 💪🏻

Kernnieuws mei-juni

Geachte ouder(s)/verzorger(s),

Hierbij een nieuwe kernnieuws van de maand mei/juni.

Alvast een fijne pinkstervakantie.

Kernnieuws mei juni
Kernnieuws maart/april 2023

Beste ouders en verzorgers,

Hierbij de nieuwe Kernnieuws voor de periode tot aan de meivakantie, veel leesplezier toegewenst!

20230321113644268
Schoolontbijt

Beste ouders/verzorgers,

De pilotfase van het gratis schoolontbijt is ons goed bevallen, we willen dit graag voortzetten. Op dit moment worden de broodjes nog gesmeerd door vrijwillige buurtbewoners, maar zij komen eigenlijk nog een hulp tekort. Vandaar deze oproep: zie jij het zitten om alle dagen of een deel van de dagen brood te smeren voor onze leerlingen? Ze beginnen altijd om 7.50 en zijn vaak 8.30 weer klaar. Er is mogelijk een vrijwilligersvergoeding beschikbaar.

Heeft u interesse? Laat het mij dan graag weten.

Weeknieuws januari/februari 2023

Beste ouder/verzorger,

Hierbij een nieuwe Kernnieuws over tal van zaken binnen CBS De Kern.

20230116124730490
Kernnieuws november-december 2022

Beste ouders,

Hierbij de (eindejaarseditie) Kernnieuws, ditmaal voor het eerst via de Klasbordapp.

Voor de ouders die hier (nog) geen gebruik van maken stuur ik het ook nog via de "ouderwetse" manier rond, deze kunt u negeren.

Eindejaarseditie Kernnieuws 2022
Klasbord app

Nieuws en foto's zullen steeds minder via de website en steeds meer via de klasbord ouderapp met u gedeeld worden.

Dit ook i.v.m. de privacy van uw zoon en/of dochter.

Sinterklaas komt ons bezoeken op 4 december!

14 oktober 2019

Op donderdag 5 december hebben de leerlingen een spelletjesochtend.

Om 12 uur zijn alle leerlingen vrij!