Vieringen en feesten:

Themadienst

In verband met corona hebben wij nog geen datum voor de themadienst gepland.

Jaarlijks houden wij een themadienst in de kerk. Elke groep levert hier een bijdrage aan. De themadienst zal gehouden worden op ...

Verjaardagen

Als een kind jarig is, betekent dit natuurlijk feest! In de eigen klas wordt voor het kind gezongen en mag het kind trakteren. Dan mag het kind een mooie kaart uitzoeken, waarmee in de eigen klas iets gedaan wordt. De kinderen van groep 1 en 2 gaan met hun kaart nog bij de kleuterjuffen langs. Zij zullen een mooie wens op de kaart schrijven en de kinderen mogen een sticker uitzoeken.

Verjaardag van een meester of juf

De verjaardag van een meester of juf wordt in de klas gevierd. Wanneer de verjaardag van een meester of juf wordt gevierd, wordt tijdig op de maandkalender vermeld.

Sint Maarten

Alle kinderen maken in de klas een lampion. De kinderen van de groepen 1 en 2 gaan met de lampion naar Huize Buitenwoel en zingen alvast de mooiste liedjes.

Sinterklaas

Dit feest wordt natuurlijk ook op school gevierd. Ieder jaar komt de goedheiligman met een aantal van zijn pieten bij ons op school langs. Hij komt dan in alle groepen langs.

Kerstfeest

Ieder jaar is er een kerstviering. We bekijken per jaar hoe we hier invulling aan gaan geven.

Paasfeest

Op de donderdag voor Pasen vieren we op school in de eigen groep het paasfeest. Dit doen we door middel van een viering en een paaslunch. Alle leerlingen zijn dan om 14.00 uur vrij.

Afscheid van groep 8

Enkele dagen voor de zomervakantie nemen de leerlingen van groep 8 afscheid. Dit gebeurt op een feestelijke avond voor de leerlingen van groep 8, hun ouders en de meesters en juffen.

Andere activiteiten:

Schoolreis en kamp

De leerlingen van de groepen 1 t/m 7 gaan ieder jaar op schoolreis naar een leuke bestemming. De leerlingen van groep 8 gaan ieder jaar 3 dagen op schoolkamp.  Het rekeningnummer en het bedrag worden later bekend gemaakt.

Sportactiviteiten

Tijdens het hele schooljaar worden er verschillende sportactiviteiten georganiseerd. Hierbij kunt u denken aan een voetbaltoernooi, een basketbaltoernooi, een handbaltoernooi, een hockeytoernooi, een volleybaltoernooi en waterpolo. Deze toernooien zijn grotendeels voor de groepen 7 en 8 en een aantal van deze toernooien zijn ook voor de groepen 5 en 6. Aan het eind van het schooljaar worden er nog sportmiddagen of ochtenden georganiseerd voor alle groepen. Deze vinden vaak plaats in Borgerswold, de Sorghvliethal of sportpark Wildervank.
Ook wordt er in januari of februari vaak een schaatsmiddag voor de leerlingen van de groepen 6, 7 en 8 georganiseerd.

Culturele voorstellingen

De leerlingen van alle groepen gaan in ieder geval 1 keer per jaar naar een voorstelling of op bezoek bij een schrijver.

Kinderpostzegelactie

De leerlingen van groep 8 gaan ieder jaar op pad om postzegels te verkopen. De opbrengst van deze landelijke actie gaat naar een goed doel.

Jantje Beton

De ouderraad organiseert ieder jaar voor de groepen 4 t/m 7 de Jantje Betonactie. Dit is een lotenverkoop. De opbrengst van deze actie is voor de helft voor een goed doel en voor de andere helft voor school. De school kan met dit geld extra dingen aanschaffen voor de kinderen.

Schoolfeest

In de laatste schoolweek voor de vakantie, meestal op woensdagavond, wordt er voor de leerlingen en hun ouders een schoolfeest georganiseerd door de ouderraad. Dit feest kan wisselen van thema.

Overig:

Zending

Iedere maandag kan uw kind geld meenemen voor de zending. Wij sparen op school elk jaar voor een goed doel. Dit schooljaar helpen wij een nieuw op te zetten school in Kisume, Kenia. Er zijn natuurlijk allerlei materialen nodig om een school te beginnen en wij willen daar dit jaar als school aan meehelpen.